Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu

Nusa Lembongan

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Augustus 2022 | Indonesië, Nusa Lembongan

Met een taxi bootje varen we met een minuut of 10 naar Nusa Lambongan. Eenmaal aangekomen bij het Hai Tide Beach Resort voelt het net of we weer 'opnieuw' op vakantie zijn! Wat een heerlijke plek is dit! Het ligt direct aan het stand, het is van alle gemakken voorzien en service is uitstekend. Dus de dag van aankomst doen we lekker helemaal niks, gewoon genieten.

Ook hier huren we weer een scooter om het eiland te verkennen. Dit eiland is aanzienlijk kleiner dus is een ochtend hebben we de hoogtepunten van dit eiland gezien. S'middags liggen we lekker aan het strand en daarna is het tijd voor een heerlijke massage.

Er staat niet heel veel meer op ons wensenlijstje van wat we hier willen doen of zien maar wat er wel op staat is de Manta's! Dus boeken we een tripje met de boot. S'morgens om 08.00 uur vertrekken we. De golven rondom de kust zijn flink dus af en toe gaat het er wiebelig aan toe. Bij de Manta spot is het bij de 2e duik raak, er zwemt een Manta lang ons! Zo gaaf! We gaan nog naar een paar snorkel punten waar Dennis gaat snorkelen, ik blijf op de boot (het bootje) want ik lijk wel zeeziek.

Eenmaal terug blijkt het helaas geen zeeziek te zijn maar heb ik iets anders onder de leden. Dennis eet s'avonds alleen. Morgen is het weer tijd om verder te gaan, terug naar Bali.

De ochtend van vertrek voel ik me helaas nog steeds niet goed. Gelukkig vertrekt onze boot naar Bali vanaf op steenworp afstand..