Nusa Penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu Nusa Penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu

Nusa Penida

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 Augustus 2022 | Indonesië, Nusa Penida

Wij worden afgezet bij de haven in Sanur, Fenna blijft deze week bij opa en oma dus wij zijn gaan met z'n tweetjes op pad.

Het is lunchtijd, wij besluiten om te gaan lunchen bij 1 van de kleine Warungs langs de kade. Daar is het eten het lekkerst. We bestellen Gado Gado, saté en nemen er wat Emping bij.

Het is tijd om te boarden. We mogen weer met natte voetjes de boot in (via het strand, stukje de zee in en hoppa de boot in) Alle koffers worden zonder enige moeite naar het zand de boot in getild. Na ongeveer een half uurtje komen we aan op Nusa Penida.

We verblijven bij Penida Bambu green. Het is een kleinschalige accommodatie wat tegen een heuvel aan ligt, het is er heerlijk rustig midden in de jungle. Je hoort enkel de vogeltjes fluiten en de hanen kraaien. De leuke bamboe hutjes staan op palen dat zorgt ervoor dat we een mooi uitzicht hebben!

We worden naar onze kamer gebracht en tot mijn verbazing is deze helemaal versierd met bloemen! Het duurt een paar seconde voordat het tot met doordringt. Manlief heeft dat geregeld als verassing, zo lief! (:

We huren alvast scooters en reserveren een vroeg ontbijt voor de volgende ochtend. We willen op tijd op pad ivm de warmte maar ook om de drukte een beetje te voorkomen.

We komen aardig de nacht door, slapen in een bamboe hutje zorgt er natuurlijk voor dat je alles goed hoort. En gelukkig kon de airco de boel toch nog aardig koel houden. Om 6 uur staan we op, de vogeltjes fluiten en de haan doet zijn onchtendronde en rent voorbij over het paadje.

Vandaag gaan we naar Kelingking beach. Het meest bekende en meest gefotografeerde hoogtepunt van Nusa Penida. Dit wordt onze 1e rit op de brommer, dus dat is in het begin een beetje spannend (voor mij ;)). Zeker op de niet geasfalteerde weggetjes en daar zijn er nog al wat van op Penida. Maar het links rijden, de bochten en de afdalingen wennen al snel. Na een rit van ongeveer 45 min komen we aan bij Kelingking beach.

Het is inderdaad prachtig om te zien! We besluiten om een stukje naar beneden te gaan, maar we zien al snel dat de trap steeds slechter wordt. Nog een bocht naar rechts en er is weinig meer te zien wat op een trap lijkt. We besluiten door te gaan, we houden wel een klein beetje van een uitdaging. Dennis op zijn slippers en ik op mn Teva sandalen en gaan met die banaan! De route naar beneden (ca 200 m) wordt al snel klimmen en klauteren. Een trap is er niet meer en de trapleuningen gaan al snel over in touwen, planken en boomwortels. Het is een pittige klim maar eenmaal beneden zijn we het er overeenstemming dat het zeker de moeite waard is, wat is het mooi!

Na een rust momentje en heeeeel veel foto's verder wordt het tijd om weer terug te gaan. We kopen 2 banaantjes (ja, staat gewoon iemand die eten en drinken verkoopt :)) als we die op hebben beginnen we aan de klim terug naar boven. Man, man, man wat is dat zwaar. Maar het is gelukt! aankomende 48 uur kan ik geen stap meer zetten (Dennis heeft nergens last van) maar het was zeker de moeite waard!

De volgende dag gaan we weer vroeg uit de veren maar dan doen we het iets rustiger aan. We gaan naar Angel's Billabong en Broken Beach, deze moet je ook echt gezien hebben als je daar bent!

Op de vierde dag is het tijd voor wat anders, we gaan door naar het zusje van Penida, Nusa Lembongan