Naar het groene Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu Naar het groene Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu

Naar het groene Ubud

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 Augustus 2022 | Indonesië, Ubud

Het volgende deel van onze reis is aangebroken. Vandaag vertrekken we weer naar Bali.

Wij hadden een ticket voor de boot van 11.30 uur geboekt, maar deze had helaas vertraging.. Na ruim een uur wachten op de snikhete kade kwam de boot er eindelijk aan. Via Gili Air, Lombok en met een reispilletje in onze mik, hoppa terug naar Bali. Gelukkig was de zee ons vandaag meer vergevings gezind :)

En dan varen op iets af.. Dat is niet de kade vanwaar we vertrokken zijn.

Vanwege een belangrijke ceremonie is het andere havenplaatsje niet in gebruik. Nu worden we naast een drijvend vlot gelegd en alle passagiers en koffers worden op het wiebelende vlot gedropt, daarna worden we een stuk richting de kant getrokken en wordt er een drijvende brug aan vast gemaakt. We zijn weer een stap verder! We staan nu met onze koffer op het strand.

Bij de boot ticket hebben we gelijkt een taxi mee geboekt (lees een busje vol mensen). Het duurt allemaal even want het past niet, maar na een 20 min puzzelen kan iedereen mee naar Ubud.

Tegen de avond komen we aan bij onze volgende bestemming, het is een klein paradijsje. Villa Leroy, een heerlijk plekje aan de rand van Ubud, net buiten alle drukte in een oase van rust. De villa heeft een heerlijk tuin, en net zo heerlijk is ons zwembad, slaapkamer en wederom de buitenbadkamer. Dit wordt weer genieten!

De 1e dag gaan we op pad met een chauffeur. We gaan koffie en thee proeven, we zijn wat traditioneel schilderkunsten en daarna naar de schommels, Bali Swing, we zien de Tegalalang rijst terrassen en sluiten af met shoppen.

De volgende dag komen opa en oma (schoonouders) om samen een dag op pad te gaan. We drinken eerst bij ons gezellig koffie en daarna vertrekken we op ons gemak naar de Tegenungan Waterval. De dagen erna bezoeken we nog Monkey Forest, Campuhan Ridge Walk en uiteraard een tempel en slenteren langs de winkeltjes in Ubud.

Aan het einde van deze week komen Cindy en Koman ons ophalen. Zij zetten ons af bij de boot (naar Nusa Penida) in Sanur en ze nemen Fenna gezellig mee terug voor een logeerpartij (bij opa en oma) in Lovina.

Tags: Ubud