Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

17 Juli 2022 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na een kleine vertraging in Brussel zijn we aangekomen op onze 1e bestemming, Dubai!

Het is hier lekker zweten overdag komt het niet onder de 40C, ook de avonden zijn rond de 36C. Maar in de geweldige shoppingmall ‘Dubai Mall’ werkt de airco perfect en is het goed vertoeven! Wie van shoppen houdt kan hier naar hartelust zijn gang gaan. Je kan je hier gerust een hele dag doorbrengen, en aan het einde van de dag zijn de mooie fonteinen show een must om voor te blijven, dus dat doen wij ook! :)

Tip; Je kan daar prima buiten eten bij een restaurant wat aan de rand van de Shopping Mall zit, door de koele lucht wat door alle deuren daarbuiten stroomt is het daar prima vertoeven en je hebt dan zicht op de mooie fonteinen shows.

We besluiten om niet de Burj Khalifa in te gaan vanwege het slechte zicht. Er hangt op dit moment heel veel woestijnzand in de lucht, dan valt er weinig te zien.

En op ons lijstje stond ook nog het reuzenrad, maar deze was helaas buiten werken ivm groot onderhoudt : /

Het was helaas echt te heet om met een trip de woestijn in te gaan. Als alternatief hebben we gekozen om een trip op een jacht te boeken. Vanuit de zee heb je mooi zicht op de skyline van Dubai. We varen om het Palmeiland en onderweg hebben we een bbq lunch (Maar er was weinig verfrissends aan, de zeewind was helaas net zo heet als een föhn [e-1f602])

Na een paar dagen Dubai is het tijd om de reis weer te vervolgen. Onze volgende stop is Bangkok.

• 06 Augustus 2022 - 19:36

Luuk:

Leuk zo’n verslag, zodat je thuis weer alles weet. Ook fijn, dat jullie zo genieten. Al is het maar van de föhn ;)
    Na de insluiping mot ik nu wel een poort maken. Met het mooie weer hier is dat goed te doen. Groetjes en geniet verder van alles.

• 07 Augustus 2022 - 09:30

Iris Middel-Helderman:

Wij verkantend idd prima! :)

Ik dacht dat het idd wel weer leuk zou zijn om een soort reisdagboek bij te houden. Alleen ontbreekt het over het algemeen aan een goede internet verbinding, dus dat maakt het wat lastig. De foto’s uploaden is helemaal een drama. Dat komt later.. ;)