Hup naar Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu Hup naar Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Iris Middel-Helderman - WaarBenJij.nu

Hup naar Gili Trawangan

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

28 Juli 2022 | Indonesië, Gili Trawangan

Vandaag vertrekken we naar Gili Trawangan! Koman (de chauffeur) brengt ons naar de boot.

Als de boot volgepropt is met koffers en passagiers is het tijd voor vertrek. In het begin varen we in een rustig tempo maar dat gaat al snel over in vol gas. De zee is wat onstuimig, er zijn flinke golven. De boot bonkt keer op keer op het water en gaat alle kanten op. Zo hard dat er af en toe wat mensen een kreetje geven van schik en er wat koffers het gangpad in vallen. Maar ook een groot deel van de passagiers slaapt hier rustig doorheen, en dan zien we ondertussen Fenna steeds grauwer worden.. Dus haar hebben we bij het open deurtje neergezet (ja, dat blijft hier gewoon open staan) Kijkend naar de horizon en wat frisse lucht doet gelukkig goed, want we moeten nog heel even.

We zijn er! Het voelt bij de eerste stappen op het eiland gelijk heerlijk! We zitten gelijk in de eiland modus. Ze hebben hier geen auto's of brommers, maar paard en wagen en fietsen. Al zien de paardjes er goed verzorgd uit, besluiten wij hier geen gebruik van te maken.

Na een kleine wandeling komen we aan bij 'The Trawagan resort' daar worden we blij ontvangen en naar onze accommodatie gebracht. We zijn alle 3 blij verast! (ik zelf ook vergeten wat ik geboekt had door alle voorafgaande 'boeking stress' heb ik geen seconde meer naar accomodaties gekeken).

We hebben beide (Fenna en wij) een ruime slaapkamer en beide een buitenbadkamer en we hebben een eigen zwembad, wat een luxe!

We hebben het hier heerlijk! S'morgens ontbijten aan het strand.. Waterschildpadden spotten in je voortuin ;). Op het fietsje rondje eiland en met het bootje snorkelen bij de andere Gili eilanden.